충남대학교외국학술지지원센터

글로벌메뉴

  • HOME
  • sitemap

주메뉴


CNU Search

검색 타입
상세검색
검색어[가나다ABC : 전체]
42건 중 42건 출력
1/3 페이지 엑셀파일 출력

검색간략리스트

열거형 테이블형
1.
서명
DEPARTMENTS - Call for Papers 2002 // 미리보기
저자
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사 저널기사 원문복사 신청
원문제공마감년
2.
서명
DEPARTMENTS - Cumulative Index, 2000-2001/ 미리보기
저자
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사 저널기사 원문복사 신청
원문제공마감년
3.
서명
DEPARTMENTS - Guidelines for Contributors 미리보기
저자
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사 저널기사 원문복사 신청
원문제공마감년
4.
서명
DEPARTMENTS - Guidelines for Contributors/ 미리보기
저자
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사 저널기사 원문복사 신청
원문제공마감년
5.
서명
DEPARTMENTS - Membership Application 미리보기
저자
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사 저널기사 원문복사 신청
원문제공마감년
6.
서명
DEPARTMENTS - Membership Application/ 미리보기
저자
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사 저널기사 원문복사 신청
원문제공마감년
7.
서명
Elementary and secondary teacher candidates exercise critical pedagogy when advocating the rights of K-12 minority language learners through public forums./ 미리보기
저자
Major, Elza Magalhaes
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사 저널기사 원문복사 신청
원문제공마감년
9.
서명
FEATURES - Goals-Based Evaluation Procedures: How Students Perceive What Teachers Intend - The process of having students recollect what they learned offers insight to teachers and teacher trainers into how to link activities to course goals./ 미리보기
저자
Bailey, Kathleen M
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사 저널기사 원문복사 신청
원문제공마감년
11.
서명
FEATURES - Simulating the Give-and-Take of Academic Lectures - Live delivery of lectures in a discipline-relevant, sustained-content EAP course presents opportunities for students to engage in interactive listening-to-learn practice./ 미리보기
저자
Kerans, Mary Ellen
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사 저널기사 원문복사 신청
원문제공마감년
13.
서명
FEATURES - Teaching Argumentative Writing Through Film - Capitalizing on students' interest in films, an ESL teacher uses this popular medium to engage learners in critical review and academic writing./ 미리보기
저자
Fluitt-Dupuy, Jan
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사 저널기사 원문복사 신청
원문제공마감년
16.
서명
FEATURES - Using Situation Comedies for Pragmatic Language Teaching and Learning - Television shows provide an accessible and nonthreatening context for examining the subtleties of appropriate language use./ 미리보기
저자
Washburn, Gay N
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사 저널기사 원문복사 신청
원문제공마감년
17.
서명
FEATURES - Using Sustained Content-Based Learning to Promote Advanced ESL Writing - Students gain confidence in writing as they develop familiarity with one relevant, comprehensible text./ 미리보기
저자
Heyden, Todd
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사 저널기사 원문복사 신청
원문제공마감년
18.
서명
GUEST EDITORS' NOTE - Sustained-Content Language Teaching: An Emerging Definition/ 미리보기
저자
Murphy, John M
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사 저널기사 원문복사 신청
원문제공마감년
19.
서명
HEARD ON THE WEB - Discussions on TESOL Interest Sections' Electronic Lists: - Appropriate Materials on EEIS-L/ 미리보기
저자
O'Loughlin, Judith
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사 저널기사 원문복사 신청
원문제공마감년
20.
서명
HEARD ON THE WEB - Discussions on TESOL Interest Sections' Electronic Lists: - Copyright Issues on MWIS-L/ 미리보기
저자
Folse, Keith S
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사 저널기사 원문복사 신청
원문제공마감년
1 2 3 

하단메뉴