주메뉴 바로가기
본문 바로가기(skip to content)
퀵메뉴 바로가기
마이메뉴 바로가기
도서관정보 바로가기
글로벌메뉴
주메뉴
이용안내
신청방법
저널목록
인기 학술지
원문검색
CNU Search
RISS Search
ScienceON Search
FRIC Search
신청내역
관리자 목록
센터소개
소개
연혁
운영시간
조직
게시판
센터소식
이용문의
자료실
이용안내
신청방법
저널목록
인기 학술지
원문검색
CNU Search
RISS Search
NDSL Search
FRIC Search
신청내역
센터소개
소개
연혁
운영시간
조직
게시판
센터소식
이용문의
자료실
CNU Search
|
Home
>
원문검색
>
CNU Search
>
가나다리스트
탭메뉴
기본검색
가나다리스트
전체
ㅣ
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ㅣ
가
나
다
라
마
바
사
아
자
차
카
타
파
하
기타
검색 타입
전체
서명
저자
발행처
ISSN
수록DB
키워드
전방일치
완전일치
결과내 검색
검색어
[가나다ABC : 전체]
총
68
건 중
68
건 출력
2/4
페이지
제한항목
Teachers of English to Speakers of Other Languages
검색결과제한
자료유형
기사
(66)
연간물
(2)
저자
Teachers of English to Speakers of Other Languages
(2)
Altschuler, Lee
(1)
Andrade, Maureen Snow
(1)
Bailey, Kathleen M
(1)
Bassano, S
(1)
Beckman-Brito, K
(1)
Biles, R
(1)
Bizero, L
(1)
Blass, Laurie
(1)
Bunch, George C
(1)
Burns, A
(1)
Cui, Xiaoxia
(1)
Dahlman, Anne
(1)
Donley, Kate M
(1)
Ehlers-Zavala, Fabiola P
(1)
Fluitt-Dupuy, Jan
(1)
Folse, K
(1)
Folse, Keith S
(1)
Ford, S
(1)
Freeman, Y
(1)
Gerdes, C
(1)
Gill, Mary McVey
(1)
Gordon, T
(1)
Hayward, N. M
(1)
Henrichsen, Lynn E
(1)
더보기
(20)
more...
더보기 취소
출판사
Teachers of English to Speakers of Other Languages
(68)
발행년도
2001
(42)
2003
(25)
1991
(1)
언어
영어
(2)
소장처
중앙도서관
(2)
검색간략리스트
항목선택
서명
저자
발행처
원문제공시작년
정렬
오름차순
내림차순
5
10
15
20
30
50
100
21.
서명
FEATURES - Teaching Argumentative Writing Through Film - Capitalizing on students' interest in films, an ESL teacher uses this popular medium to engage learners in critical review and academic writing./
저자
Fluitt-Dupuy, Jan
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
22.
서명
FEATURES - Training Undergraduates to Support ESL Classmates: The English Language Fellows Program - Adjunct study sessions build cooperative partnerships that cross ethnic and linguistic boundaries while fostering academic English proficiency./
저자
Ronesi, Lynne
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
23.
서명
FEATURES - Using Corpus Tools to Highlight Academic Vocabulary in SCLT - Tools for identifying and integrating useful academic vocabulary instruction offers sustained-content language instructors a balanced approach for preparing students for the linguistic demands of regular classes./
저자
Donley, Kate M
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
24.
서명
FEATURES - Using Situation Comedies for Pragmatic Language Teaching and Learning - Television shows provide an accessible and nonthreatening context for examining the subtleties of appropriate language use./
저자
Washburn, Gay N
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
25.
서명
FEATURES - Using Sustained Content-Based Learning to Promote Advanced ESL Writing - Students gain confidence in writing as they develop familiarity with one relevant, comprehensible text./
저자
Heyden, Todd
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
26.
서명
Fostering Multilayered Literacy Through Literature Circles/
저자
Ruby, J
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2003
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
27.
서명
Foundations of Predictability in L2 Literacy Learning/
저자
Snyder, S. C
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2003
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
28.
서명
GUEST EDITORS' NOTE - Sustained-Content Language Teaching: An Emerging Definition/
저자
Murphy, John M
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
29.
서명
Have English Standards Been Lowered? A Discussion on the English Teachers Network in Israel E-List/
저자
Ward, A
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2003
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
30.
서명
HEARD ON THE WEB - Discussions on TESOL Interest Sections' Electronic Lists: - Appropriate Materials on EEIS-L/
저자
O'Loughlin, Judith
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
31.
서명
HEARD ON THE WEB - Discussions on TESOL Interest Sections' Electronic Lists: - Copyright Issues on MWIS-L/
저자
Folse, Keith S
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
32.
서명
HEARD ON THE WEB - Sustained Content Easily Accessible on the Web
저자
Iskenderoglu-Onel, Zeynep
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
33.
서명
HEARD ON THE WEB - Technology and Literacy: A Discussion With Mark Warschauer/
저자
McDonell, Tommy B
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
34.
서명
Helping ESL Students Remember to Speak English During Group Work/
저자
Bassano, S
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2003
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
35.
서명
Incorporating ESOL Learners' Feedback and Usability Testing Into Instructor-Developed CALL Materials - As the ultimate stakeholders in the creation of effective CALL software, ESOL students offer valuable insight into how individuals approach language learning tasks using computer-based technology./
저자
Kessler, Greg
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
36.
서명
Integrating Technologies and Tasks in an EFL Distance Learning Course in Finland - Traditional classroom instruction paired with out-of-class, mixed media assignments provide Finnish school teachers with meaningful, individualized EFL practice using authentic English-language resources./
저자
Dahlman, Anne
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
37.
서명
Learning to Write in the Primary Grades: Experiences of English Language Learners and Mainstream Students/
저자
Huie, K
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2003
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
38.
서명
Linking Our Worlds: A Collaborative Academic Literacy Project/
저자
Vann, R. J
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2003
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
39.
서명
Media Literacy in the ESL/EFL Classroom: Reading Images and Cultural Stories/
저자
Quinlisk, C. C
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2003
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
40.
서명
PERSPECTIVES - More Than Talk: A Proposal for TESOL Teacher Education/
저자
Milambiling, Joyce
발행처
Teachers of English to Speakers of Other Languages
원문제공시작년
2001
자료유형
저널기사
원문복사 신청
원문제공마감년
1
2
3
4
임시보관함보기
하단메뉴